· 

Find 3 tilbud på forsikring - Uforpligtende og gratis

Styr uden om uprofessionelle amatører - Benyt 3forsikringstilbud.dk (en lynhurtig internetportal) i dag. Via 3forsikringstilbud.dk får du 100 % gratis og supernemt 2-3 brandgode forsikrings tilbud (for eksempel på Mors) fra hjælpsomme forsikringsselskaber. I fred og ro kan du kigge på alle de indkomne forsikringsestimater og herpå udpege det bedste.

Tjenstvillige og professionelle eksperter vil være topmotiverede til at hjælpe med forsikringsopgaven hos dig. Det er let at få en rabat (op til 53 %) ved en optimistisk og koncentreret forsikringsmægler i dit område. Her får du en oversigt over spørgsmål, du muligvis ønsker at få svar på:

  • Dækker en ulykkesforsikring sport?
  • Hvad er definitionen på en indboforsikring?
  • Stiger forsikringspræmien ved skader?

 

 

Spar 28-42 pct på forsikring med 3 gratis tilbud

Reelle og udvalgte eksperter vil være klar til forsikringsopgaven hos dig. Vi sørger for, at alle forsikringsselskaber respekterer kundernes forventninger og giver personligt arbejde, og vi overvåger dagligt kundetilfredshed med den udførte forsikringsopgave. Hvad er en selvrisiko? Der kan være mange spørgsmål, når man står med en forsikringsopgave.

 

 

Betænkning ll og IV: Ulykkes- og livsforsikring

Betænkning II beskæftigede sig som nævnt med den lovpligtige ulykkesforsikring. Området svarer til nutidens arbejdsskadeforsikring, og den omfattede ulykkesrisikoen under arbejde (samt visse sygdomme), men ikke fritidsrisikoen, herunder risikoen på vej til eller fra arbejdet. Samtidig med arbejdet i Forsikringskommissionen beskæftigede den nedsatte Socialreformkommission sig også med den lovpligtige ulykkesforsikring. Forsikringskommissionen fremskyndede på den baggrund sit arbejde, således at betænkning II forelå allerede i 1970. Som følge af Socialreformkommissionens arbejde fandt man det ikke muligt at fremsætte mere konkrete forslag om erstatninger og deres varighed.

Kommissionen var dog af den opfattelse, at den lovpligtige ulykkesforsikring burde bevares for dagpengeydelsers såvel som for invaliditets- og dødsfaldserstatningers vedkommende. Betænkning IV om livsforsikring konkluderede blandt andet, at der ikke var grund til at antage, at omkostningstillæggene var for store. Der var imidlertid kommissionens opfattelse, at der “i højere grad” ville være brug for en veluddannet stab af eksperter til at vejlede forsikringsselskabernes kunder. Forsikringskommissionen sluttede sin sidste betænkning med en gentagelse af den tidligere konklusion, at de foretagne undersøgelser ikke gav anledning til forslag om yderligere lovændringer.

 

Kontrol af forsikringsselskaber

En kontrol af, at livsforsikringsselskaberne yder den forudsatte bonus, ville således kunne gennemføres af tilsynsmyndighederne på grundlag af de allerede eksisterende regler. Kommissionens undersøgelser var dybtgående og særdeles seriøse. Konklusionerne var (næsten) alle spiselige for forsikringserhvervet, og hverken før eller siden er der samlet gennemført tilsvarende kvalificerede undersøgelser af dansk forsikrings virke. På den baggrund var det næppe overraskende, at Forsikringskommissionens årelange indsats helt aflivede socialiseringstanken i den offentlige debat. Statsministeren og Assurandør-Societetets formand gav ved kommissionens nedsættelse udtryk for forventninger om, at kommissionsarbejdets tilbud resultater kunne bidrage til at aflive de mange myter og misforståelser om forsikringserhvervet.

Man kan dog næppe sige, at det lykkedes. Det er hævdet, at hvis løgnen har et forspring på et kvarter, er den svær at indhente. Tiden efter Forsikringskommissionens store værk viser da også, at folkelige forsikringsmyter ikke sådan lod sig slå ned, men stort set uanfægtet overlevede konfrontationen med de kolde facts. Forsikring var blevet frikendt af den politisk nedsatte kommission, og den politiske verden uden for det meget ufolkelige socialistiske klasseværelse havde umiddelbart helt accepteret frifindelsen. Alt var altså umiddelbart godt for forsikring. Forsikringskommissionens langvarige arbejde var resulteret i noget bedre, end selv Assurandør-Societetet fra starten kunne have forestillet sig. Alligevel blev myterne ikke rigtigt aflivet. Socialiseringsønsket var dødt, men kritikken fortsatte. Offentligheden og medierne brugte næppe megen tid på at læse betænkninger fra forsikringskommissioner og lign. I offentligheden var forsikring fremdeles ugleset i visse kredse.